Identitet je teško pitanje

U rijetkim trenucima kad na internetu poželim nešto komentirati, nerijetko dobijem zahtjev da neka se izvolim predstaviti imenom i prezimenom, jer su se drugi, meni nepoznati ljudi, legitimirali napisavši naprimjer „Pero Perić“ ili „Mara Marić“.

Ja na to kažem: „Drago mi je, Oblizeki.“

A oni će: „Ne, nismo to mislili, mislili smo da objaviš ono što ti piše u osobnoj ispravi, tako da znamo tko si!“

Interesantno.

Ja na to njima kažem: „Kak ne razumijete. Ja sam ovdje došla javno objaviti komentar, a ne izvod iz matične knjige rođenih. Da je meni bilo do davanja izvoda iz matične knjige rođenih, bila bih otišla ravno policajcu. A policajac kojemu bih dala izvod iz matične knjige rođenih znao bi samo ono što bih mu ja rekla, naime, podatke iz matične knjige rođenih, ali i dalje ne bi znao tko sam, premda bi rekao da je utvrdio moj identitet. Podatak o imenu i prezimenu iz osobnih isprava samo se u policijskom žargonu smatra identitetom.“

Onda oni meni onemoguće komentiranje, jer njih ništa drugo osim pričina identiteta, u vidu imena i prezimena, niti ne zanima. Jer kad bi ih zanimao identitet, tj. tko ja jesam, ne bi to pokušavali utvrditi preko imena i prezimena. Da bi ih zanimalo da čitatelji komentiraju i diskutiraju, o tomu nema govora.

Nisam nikad pokušala ostaviti izmišljotinu koja podsjeća na ime i prezime, naprimjer „Pero Perić“ ili „Mara Marić“, jer toga se nikad nisam dosjetila.

Oglasi

2 Responses to Identitet je teško pitanje

  1. Weagles kaže:

    Lijepo je ovdje vidjeti nešto novije.

    I napiši te podatke, nitko neće izletjeti iz kakvoga grma i nešto ti umetnuti u rupu. A potpisana ispadaš manji papak. Kažem manji jer bi, da nisi papak, svoje komentare, uz pomoć megafona, iznosila na Trgu bana Jelačića.

    Nadam se novom postu u skorije vrijeme.

  2. poliin kaže:

    Obično ljudi budu ozbiljniji i oprezniji kad iza izjave stoji njihovo ime. No, internetski identitet je u moderna vremena postao dovoljno bitan da ga malotko želi kaljati budalaštinama. Kao poliin ili što već, ja ću gledati da mi rečenice uvijek slijede nekakva gramatička pravila te da imaju nekakvog smisla (naspram spamopisanja, psovanja ili govorenja govorenja radi). Ako ništa drugo, a onda da se ne brukam. S druge strane, imaš gomile ljudi koji će anonimnost koristiti e kako bi iskazali sve moguće mane kakovih se nađe u ljudi, a vezane su za komunikaciju (vidi prethodnu zagradu) pa mi je jasno da će mnogi forumodržac tražiti od posjetitelja da ostave nekakav trag temeljem kojeg bi ih se moglo opanjdrčiti ako budu neprostojni.

    I da, je li ovo kratki odbljesak ili možebitni povratak slavni koji samo još najoptimističniji očekuju?

Komentiraj

